Allt eller inget

Vaknade imorse av ett svagt litet pipande, shit katten är nödig, fort upp ur sängen för att sedan inse att han redan gjort det han skulle, på helt rätt plats. Duktigt! Sen var det inget som kunde få den lilla krabaten att somna om, så älsklingen fick kliva upp ur sängen för att busa lite med honom så att jag kunde sova vidare. Har ju faktiskt ett jobb att sköta och har man semester så har man och det behöver inte betyda att man kan sova bort hela dagen.

När jag sedan vaknar 2 timmar senare för att göra mig klar till jobbet så ligger båda mina grabbar och sover i soffan. Så himla söta.

På jobbet har det varit så där äckligt varmt så man får huvudvärk och svettas ihjäl. Men idag slapp jag stägningspasset och fick åka hem redan vid 17.00. Skönt i denna värme. När jag kom hem duschade jag och så lagade vi mat, sen kom Sandra förbi. Efter att ha undersökt vad som var på tvn bestämde vi oss för att ta en tur ner till Kumlasjön för att kolla lite, dels hur länge minigolfen har öppet på fredag.

Sen gick vi hem till mig igen och mös lite framför tvn med säsongsavslutningen av Allsång på Skansen och kattbus. Här behövs inga kattleksaker, han jagar sin egna svans, runt, runt. Leker med mina badtofflor och gardinerna. Inte en lugn stund i den lilla kroppen. Antingen sover han eller så går han på högvarv, finns inget mellanläge.


Kommentarer
Sandra

Han e verkligen världens sötaste:) Haha

2007-08-08 @ 09:46:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Saz

Welcome to my life!

RSS 2.0