Kräftskiva

Jobb, jobb och ännu mera jobb. Idag har jag jobbat heldag, vilket på lördagar innebär 09.45-17.15. Efter det for jag ut till Sköllersta, där det var stort kräftkalas med alla grannarna, så himla mysigt när man dukar upp långbord och alla sjunger snapsvisor och äter kräftor. För egen del blev det ingen snaps men visorna var jag givetvis med på.

Har inte mycket mer att berätta från denna dag så jag avslutar med en av mina favorit snapslåtar denna kväll.

image204

Den baddräktstid nu gäller
(Melodi: Den blomstertid nu kommer)

Den baddräktstid nu gäller
då magen är för stor.
Då valkar bara väller
och celluliter gror.
Generande BH-ring
lyfts fram i solens ljus.
Nej, stranden verkar boring
Vi stannar inomhus.

De krav som sommarn ställer
förstör vår ledighet.
Vi sitter där och gnäller
"Men fy vad jag är fet".
Fast vem vill motionera
när man kan sitta still.
Så låt oss revoltera
Vi tar en nubbe till!



Kommentarer
Sandy

HAha vilken bra snapsvisa:P haha!
Vad roligt du verkar ha haft de, ses snart! :) PUSS

2007-08-26 @ 07:28:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Saz

Welcome to my life!

RSS 2.0