Long time ago

Nu var det ett tag sen jag skrev, men allt är inte som det brukar, när jag inte skrivit på ett tag brukar jag inte ha något att skriva om. Men saker och ting är annorlunda den här gången. Har haft för mycket att göra för att kunna skriva. Saker har avlöst varandra i ett.

I fredags skulle jag ha jobbat till 16.00 men på grund av rean så kom jag inte ifrån förns 20 över, men det var tidigare än vad jag räknat med, så jag är nöjd. Då for jag vidare ut till Hovsta för att plocka upp Atterfors och Lund, sen plocka vi även upp Alex på vägen hem till mig. Väl hemma hos mig inväntade vi Sandra "Sändy" för att sedan beställ lite pizza. Åhh vad jag var hungrig. När vi ätit klart kollade vi lite på film och sen spelade vi spel, vi hann med både Med vilda gester och Pictionary. Det blev ingen sen kväll eftersom alla skulle upp ganska tidigt dagen efter.

Jag för att jobba och de andra för att cykla på tandemcykel upp till Ånnaboda, wej typ uppför hela vägen. Där vi hade vårat innebandyläger, eftersom jag jobbade så fick jag komma upp på kvällen. Men mellan jobbet och Ånnaboda blev det ett kort besök hos Älsklingens familj, där det firades att Fredrik fyllde 18, GRATTIS! När jag kom fram till Ånnaboda så var det dags för finalen av dagens tävlingar, alla lagen fick varsin tid som de skulle gå ut ur indiantältet på. Närmast sin tid = mest poäng. Självklart fanns inga fusk klockor eller liknande med i leken. Efter att alla hade kommit ut ur tältet så var det dags för grillning.

När vi hade grillat gick vi till tälten, två militärtält som vi skulle sova i under natten, men det var inte dags att sova än, vi tog med oss en kortlek lite tilltugg och gick ner till sjön där vi hade myspys med riktigt roliga flumlekar. Sedan blev det allsång till Alex låtar på hennes mobil. När vi började tröttna på att ligga still gick vi ner till tälten och lade oss istället efter någon timme var det dags att sova så vi kröp ner i våra sovsäckar och plågades natten igenom på den obekväma luftmadrassen.

Vaknade ungefär kl 7 av att några som hade bestämt sig för att sova ute under natten kom in rusandes på grund av regn. Skönt tyckte jag få då kunde jag vakna till och slippa ligga på luftmadrassen mer, så ont i ryggen jag hade. Jag tyckte min pöl på tältet ovanför mig var hemskt trevlig att pilla på, men det skulle jag inte ha gjort om den informationen hade nått mig. Självklart är det så med dessa tält att pillar man på tältduken så regnar det in. Så jag fick ställa en hink på min sovplats för att slippa bli blöt. Vid halv 9 gick vi upp till ledarnas stuga, vadå fusk de fick sova i stuga i riktiga sängar. men det hade iofs inte lika mysigt som vi hade det.

Efter frukost var det dags för mig att plocka ihop mina sovgrejer och sätta mig i bilen för att åka hem och göra mig iordning för att åka och jobba igen. Efter jobbet var det dags för helgens andra kalas, då det var mormor som skulle firas. GRATTIS till dig med. Annars hände det inte mycket denna söndag, förutom att jag somnade fint i min underbara säng efter en evighets busande med Kissen utan namn, för att han skulle kunna sova.

Vaknade i morse av att chefen ringde och ville att jag skulle jobba idag, så det fick bli så. Jag och Sandra som planerat att åka ill marieberg och shoppa loss. Får ta det en annan dag. Imorgon står iallefall jobba, gym och tv tittande på schemat. Nu ska ni slippa läsa mer för idag och istället få se några underbara bilder från helgen.

image184
Grillning efter Grande finale

image185
Lek nere vid sjön. Lund, Alex & Sändy

image186
Mera lek. Linnea & Atterfors

image187
Myshög vid sjön.

image188
Min dropphink


Kommentarer
Milla

Verkar varit en riktigt lyckad helg! =) Inget blåbärsplockande under tystnad den här gången?;)

2007-08-15 @ 09:14:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Saz

Welcome to my life!

RSS 2.0