Kostkväll

Igår hade vi kostrådgivning i 3 timmar med PG, intressant, väldigt rolig att lyssna på. Vi gjorde våra egna mackor, blev riktigt goda. Insåg även att jag inte var i närheten av hur mycket man bör äta som elitspelare! 5000 kcal! Hur ska jag få i mig det? Han visade en model för hur mycket man äter för att få i sig 3000 kcal och det var ju inte lite.

Kan ni gissa hur många mål + mellanmål man bör äta på en dag som elitspelare? Det kunde inte jag, 7 kanske. Nej hela 11 gånger. 

Mackorna blev inte riktigt som den här nedanför men på god väg, morotsbröd med ost, skinka, sallad & gurka. Gäller bara att man har ork att fixa en sådan macka efter träningen också. Gör man det till en vana så ska det väl inte vara några problem.


Kommentarer
Anonym

hehe.. undrar vad en tandhygienist hade sagt om att äta 11 ggr om dagen? Hahaha... Tänderna jublar.

2007-03-09 @ 14:02:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Saz

Welcome to my life!

RSS 2.0