Hela helgen lång

Nu har jag varit lite borta från bloggen någon dag ska dra vad som hänt i helgen.

I fredags jobbade jag till 19.15, sen hem för en mys kväll men tjejerna. Niklas, Maria och Thea hade gjort tacos när jag kom hem, kan det bli bättre när man är hungrig. Straxt efter att jag komit hem så dök Steffi upp, trevlig överraskning, var länge sen man träffades. Vi slog oss ner direkt och åt eftersom Maria var jätte hungrig. Medans vi åt så kollade vi på den sista semifinalen i talang, tyckte inte att det var några speciella bidrag med. Heja Baby bang och Zilla & Totte. När vi var klara med mat och talang så plockade jag fram chipsen och det blev sitta och snacka en stund och lyssna lite musik, innan vi bestämde oss för att spela Med andra ord. Så himla skoj. Steffi var bäst, speciellt när hon skulle beskriva James Dean, haha.

I går jobbade jag också, som vanligt på lördagar. På kvällen var det planerat en utgång, hade dock mina partybrallor på mig på jobbet, eftersom de andra var i tvätten. Typiskt när man bor i lägenhet. När det var ungefär 30 min kvar att jobba och tacka gud för att det inte var längre kvar, upptäckte jag att min byxor hade gått sönder på låret mellan benen. Inga byxor att ha under kvällen, fick panik slänga mig till marieberg och försöka hitta något, men icke sa nicke det fanns inget som passa, så jag åkte hem. Väl hemma var inte maten klar som jag bett om så det var bara att ställa sig och laga den. Under tiden kände jag att jag var väldigt trött och började verkligen fundera på om det skulle vara värt att gå ut. Efter många om och men så blev det iallafall en hemma kväll med älsklingen och Göta kanal 2.

Idag har vi varit hos mormor & morfar och firat morsdag och Roffe som fyllt år tidigare i veckan. Där bjöds det på smörgåstårta, men eftersom jag inte tycker om smörgåstårta så köpte jag sallad till mig och kusin Pontus mer känd som B-One. Efter maten bjöds det på rabarberpaj ala mamma. Sen var det dags att styra kossan till nästa mamma, nämnligen Älsklingens, även där bjöds det på rabarberpaj, förstår inte varför alla ska göra det, vill ju ha äppelpaj. Det som är så gott.

Nu sitter man här hemma och funderar på om det är någon idé att göra något mer att äta idag och ifall jag imorgon under min lediga dag ska pallra mig iväg till frisören och få en ordentlig haircut, skulle behövas. Så det får nog bli så.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Saz

Welcome to my life!

RSS 2.0