Åsa & Göteborg

Har i helgen varit iväg med laget till Åsa och Göteborg, men för er som läser bloggen ofta var väl det ingen nyhet. Började på fredag eftermiddag med bussresa ner till Kumlas kollo i Åsa. När vi kom fram blev vi indelade i rum, jag sov med Marie, Lund, Persson, Elin och Nina. Efter rumsindelningen var det dags att laga mat, tacos! Vårat rum fick ansvaret att steka köttfärsen. Gick galant med ett himla bra sammarbete. Efter maten var det fri aktivitet, då begav endel av oss ner till havet och tog kort och kollade lite. Sen blev det kortspel innan läggdags.

Lördagen bestod av tidig uppstigning för den som inte är van med det, vilket jag absolut inte är. Frukost och sedan 2 timmars träning, när vi kom ner till hallen så är vikväggen nere, så vi hade endast tillgång till två halvsalar. Vi börjar uppvärmning medans vi väntar på vaktmästaren, efter en ganska lång stund kommer han och har med sig hur många nycklar som helst, ingen verkade passa. Men efter ett tag är helt plötsligt väggen uppe och vi kan spela tvåmål.

Efter träningen var det dusch, lite mer "frukost" som gällde och sedan göra sig klar för att åka in till Göteborg. Vi bestämde oss för att gå en sväng på stan innan Liseberg. På vägen till Norstan mötte vi på Emma som har jobbat hela sommaren med Göteborgs kulturkalas (tidigare Göteborgskalaset) som det den här veckan var grande finale på. Inne på Nordstan besökte vi endast Rut mfl innan det blev mat, vi delade på gänget och åt på två ställen. För min del blev det kinamat, mums!

Spårvagnen (inte tunnelbanan) tillbaka till Liseberg där vi tillbringade resten av kvällen. Helt underbart, man blev som "barn" på nytt, pirrade i magen när vi stod utanför för att inte tala om när man köade till första karusellen (Spinrock). Åkte både Kanonen och Uppswinget som jag inte åkt tidigare, pga att jag inte varit där sen de byggde dem. Några andra höjdpunkter var Balder i mörkret, Flumeride, Radiobilarna och Lisebergbanan.



På söndagen var det också uppstigning tidigt, men inte så tidigt som jag trodde, var knappt någon uppe när jag kom upp. Kom in i köket och fick reda på att vi skulle få sova 30 min längre denna morgon och fine tänker ni 30 min är ju inte så farligt. Men jooooo det är det visste om man är svintrött så man knappt kan hålla ögonen öppna. Som tur var hade informationen inte nått så många så snart var jag inte ensam om att gått upp så tidigt. Efter frukosten var det träningen igen, eller internmatch. Var riktigt jämt och jag tycker vi kom in riktigt bra i spelet efter ett tag, inte det lättaste att spela med såna man knappt aldrig spelat med, men vi gjorde det bra tjejer.

Efter träningen var det dusch, lite mackor, städning och sedan hemresa. Bjuder på ett kollage av bilder, NJUT!


Alla bilder är fotograferade av mig utom bilderna från när vi åker Flumeride, de får vi tacka Peter Bjuhr för! TACK!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Saz

Welcome to my life!

RSS 2.0