Gårdagen

Söndagen började kanon, underbart väder och stekhett. Jobbet kallade och efter det var det kalas. Skönt att kunna sitta ute i solen och äta tårta och grejer. Men visst, allt kan inte gå som man vill jämt. Med 2 timmar kvar på jobbet och tre timmar kvar till kalas började det åska i kanterna och timmen senare öste det ner, har aldrig sett något liknande.

Precis när vi hade stängt butiken, insåg vi att stuprören inte klarade av att ta allt vatten så vi fick rädda massa handdukar från att bli dyngsura. K gick ut på lagret för att kolla om vi hade någon torkställning som vi kunde hänga upp handdukarna på. När hon kom till Lager dörren roper hon på mig att jag ska komma FORT!

Min första tanke vara att det öste in mängder på lagret. När jag kommer till dörren ser jag vad som hänt eller händer. Precis vid ytterdörren ute på lagret har vi en brunn ur den forsade det vatten.


Precis när vi stängt av kassorna gick även strömmen, så vi kunde inte göra mer än att räkna pengarna och stoppa in dem i kassa skåpet. Som tur var hade regnet avtagit lite tills vi skulle gå ut. Men inte f*n blev det att sitta ute och äta tårta i någon sol inte.

Nu blir det Säbylund med Maria!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Saz

Welcome to my life!

RSS 2.0