Hipp hipp hurra!

Nu var det ett tag sen jag skrev igen. Under tiden har jag passat på att bli ett år äldre och firat det med både nära och kära. Födelsedagsfirandet började i torsdags på själva födelsedagen, med massa jobb, och god kaka till arbetskamraterna. Sen hem för att plocka upp Niklas och min present jag fått av honom på morgonen (pengar till en digitalkamera) och sedan iväg till Marieberg för att köpa en Ixus 130. Jag var sjukt sugen på att köpa en knallrosa, de som är förvånade kan räcka upp handen! Men valde tillslut den här..



Hem och åt en god pizza och massa soffmys med älsklingen. Även fredagen var det väldigt mycket jobb och sedan hem för att göra sig iordning för att gå ut och äta med La Familja på Efesos. Beställde in tsatziki med bröd och blev nästintill proppmätt av bara förrätten, sedan kom fläskfiléspettet in och jag förstår fortfarande inte hur jag kunde få i mig så pass mycket av det som jag faktiskt fick. Gott var det och alla verkade nöjda.

Lördagen fick jag ledig från jobbet, så då passade jag och älsklingen på att åka till Marieberg och shoppa lite, jag fick med mig 4 tröjor, strumpor, en parfym, sminkbortagning och bodylotion hem. In i duschen och göra sig iordning för kvällens överraskning, shit vad det har pirrat i magen inför kvällen av nyfikenhet. Överraskningen var en present från Sandy till mig, Maria och Storm som alla har fyllt år de senaste månaderna. Kvällen bjöd på trerätters som min bästa Sandy stod för, så himla duktig.

När jag/vi kom dit serverades det först en väldigt god välkomstdrink som jag tyvärr han att drick upp innan jag fick fram kameran. Till förrätt fick vi en räkcocktail (Räktjofräs ;D).



Till huvudrätt serverades potatisgratäng med smördegsinbakad fläskfilé, bacon och svamp i en creme fraiche röra. Nu ser min tallrik väldigt tråkig ut eftersom jag är så kräsen med sallad ;) men varsågoda..



Nu var jag mätt men så kom efterrätten och den såg så himla god ut så jag var tvungen att äta upp den med. Daimglass, med jordgubbar och choklad.



Måste också tillägga att Sandy hade gjort allt helt själv, du är så himla duktigt vännen ♥. Tack för en underbar kväll.

På söndagen åkte jag ut till mamma och pappa för att hjälpa till att förbereda mitt kalas för släkten. Vi bjöd på grillbuffé och måste nog säga att det gjorde vi bra. För det var bland det godaste jag ätit. Sedan bjöd vi på fika med, eller jag kanske ska säga och marängtårta. Även här var jag för seg att få fram kameran för att fånga denna underbara buffé på bild. Men lite bilder på några av mina presenter har jag tagit, alla gjorde sig dock inte så bra på bild.

Av mamma, pappa och bror fick jag pengar, en wire som man kan sätta på kylskåpet med massa klämmor på och dessa:



Av mormor och svärföräldrarna fick jag pengar och av farmor och farfar fick jag 2 kokböcker bla One more slice av Leila Lindholm, pengar och ett presentkort på bodyshop.



Tack så jätte mycket allihop!!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Saz

Welcome to my life!

RSS 2.0