Vecka 24

Tiden rullar på, än så länge går den rätt fort. Har varit på besök hos barnmorskan idag (vecka 24 besöket). Det första besöket sedan februari, besöket som kändes så himla långt borta då. Har nu gått in i vecka 25 och mår fortfarande väldigt bra, lite småskavanker får man ju räkna med som halsbränna, lite värk ibland och nu även denna hetta. Usch vad varmt det är, hur ska det bli när solen skiner och jag har blivit ännu större? Men än så länge så överlever jag.

Alla värden (blodtryck, hb, sockernivå) såg bra ut precis som förra gången. SF-mått (måttet på livmodern) var 23 cm vilket är mitt på normalkurvan. Vi lyssnade även på bebisens hjärta som också lät bra, runt 148 slag/minut. Riktigt mäktigt att höra det slå, nästan så man fällde en tår.


Kommentarer
Krilla

Å vad mysigt! Såg ni vad den lilla filuren var nu eller knep den igen ;)

2011-06-09 @ 21:34:00
Saz

Det var inget ultraljud vi gjorde idag. :( Vi kommer inte göra något met ultraljud om det inte är så att det är något som ser konstigt ut på prover oså. Så det får vi hoppas att det inte gör :) Då väntar jag gärna ;) hihi

2011-06-09 @ 23:49:37
URL: http://sazz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Saz

Welcome to my life!

RSS 2.0