Fika, playdate, Wild west

I torsdags förmiddag hade vi bestämt fikatajm på Sveas, jag, Marie, Sandy och Sofie. Sen var självklart Nellie, Vera och Didric med. Vi hade det väldigt trevligt och blev kvar iaf i 2 timmar. Sen tog vi en sväng till Miniomoa, de har så mycket fina saker. Så man får hålla fingrarna i styr. 
 
 
Jag han precis att komma hem innan farmor och farfar kom besök, jag bjöd på kaffe och bulle. Hade inte så mycket mer hemma, så det är dags att baka lite. Men måste äta upp lite i frysen så det finns plats. De hade köpt en prinsesskylt till Nellies rum, en pippitröja och ett fleeceset. Så snälla de är.
 
På fredagen hade vi ännu en playdate, denna gången hemma hos Sofie och Stina, som vanligt bjöd Sofie på gofika. Nellie snodde Stinas nappar och kröp runt med Stinas napp i munnen och sin egna i handen. Även om vi tog Stinas napp ifrån henne och gav den till Stina så var Nellie snabbt där och tog den igen. Tack för en mysig dag Sofie och Stina. På kvällen blev det bara soffmys med Fångarna på fortet.
 
 
Lördag förmiddag var det innebandy som gällde och som troligtvis kommer gälla större delen av helgerna framöver. Ännu en förlust, denna gången mot Linde, såg inte jätte mycket av matchen för Nellie höll mig sysselsatt istortsätt hela tiden. På kvällen hade vi bokat bord på Wild west för firning av svärfar som fyllt år veckan innan. Mycket mat och god var den också. Jag tog 300 g oxfilé, men nästa gång räcker det nog att ta 200 g för jag var så mätt efter att jag knappt kunde andas (nästan).
 
Söndag blev en slappdag då vi var rätt trötta efter gårdagen, vi tvättade och fixade lite här hemma, sedan ville Dajja och Petter komma över en sväng och det fick de såklart. Vi gjorde mat ihop och kollade på fotboll och film. Spelade även lite Quizkampen mot varandra. Vill någon vinna lätt så kan ni lägga till mig, för jag är rutten på det.


Kommentarer
Sofie M

Det är vi som ska tacka! Jättetrevligt :) Längtar tills vintern/våren när Stina också kan börja leka ordentligt, små terroristerna ;)

Svar: Det kommer snart, hon racear ju runt i sin gåstol hur bra som helt.. Ja då ska de få busa i snön! ;)
Saz

2012-08-29 @ 10:13:21
URL: http://Sofiiem.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Saz

Welcome to my life!

RSS 2.0