Helgen

I lördags klev vi upp och städa lite åt mysfrukost tillsammans alla tre. Nellie fick första smakportionen i fredags och så även denna dag. Potatis och majspure blev det och det var super gott. Vid 12 kom Nellies farmor, farfar och farbror hit och fikade lite. Vi kollade på bandy, VM semifinalen. Där Sverige vann på straffar.


På kvällen kom Sandy och Mange hit och åt tacos och kollade på Melodifestivalen med oss. Vi hade även gjort en ananaspaj till efterrätt, vara uppskattat. Kommentera låtarna har väl alla redan gjort miljoner gånger och alla har väl olika åsikter, jag tycker nog att Loreens låt Euphoria var bäst, Sean Banan som fastanar på hjärnan direkt får nog en andra plats av mig delad med Dead by april.

På söndagen tog vi tag i köket och rensade bland bestick, knivar och anndra diverse köksredskap. Slängde en hel del så nu blev det rätt tomt i lådorna, men man behöver inte ha dubellt av allt. Knivar hade vi nog 10 st som vi aldrig ens använder. Vågar jag säga det här? Aja, sen åkte vi till Gallerian, mitt andra hem. 4 gången den här veckan jag är och shoppar. Niklas skulle köpa ett innebandyblad, som såklart inte finns någonstans, jag skulle köpa tyg och där var det stängt vilket jag misstänkte. Sen skulle vi kolla på kastruller, det blev det inget med heller, hittade inte riktigt det vi var ute efter.

Men jag hittade polkaströssel, som jag hade cravings på under graviditeten. Finally!!! Så nu ska det ätas glass och polkaströssel varje dag ;) haha. Efter gallerian åkte vi hem till Nellies mormor och morfar som varit i Stockholm i helgen och var lite Nelliesugna. Där bjöds det på mat och mys i soffan.

Det var våran helg det, med många nära och kära. Nu väntar en hel arbetsvecka för älskling som nu går på nya tider, morgon- och dagskift istället för dag- och kvällsskift. Så skönt!! Då får både jag och Nellie se honom mer i veckorna.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Saz

Welcome to my life!

RSS 2.0