Rumpmuskel

När vi ändå är inne på träning så kommer jag även lägga till en övning till till att börja med. Har efter förlossningen känts som om mina ben varit olika långa när jag går och får även ont straxt under svanken. Har nu i efterhand även förstått att jag kände av det här under förlossningen också. Trodde jag burit saker lite tokigt men nu tror jag att jag hittat lösningen, en försvagad övre rumpmuskel eller snett bäcken som man tydligen kan få efter en graviditet.

Under förlossningen störde jag nog mig mest och klagade på krampen jag fick i vänster skinka, värkarna var jag så inställd på att de skulle vara där, men det här blev en överraskning. Visste tillslut inte hur jag skulle göra, gick varken att gå, sitta eller ligga. Fick sätta upp foten på ett stöd men det hjälpte inte heller. Kan säga att det var en lättnad när jag sedan fick bedövningen inför snittet (ja det blev kejsarsnitt för er som inte visste det) då försvann krampen spårlöst. Kan det ha varit rumpmuskeln som spökade?

Så denna övning (finns även där olika varianter) som ska stärka denna muskel ska alltså också tilläggas på mitt dagliga pass. Så får vi se om det blir bättre.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Saz

Welcome to my life!

RSS 2.0