Kalas och mys

En hel vecka sen igen, det märks att Nellie har börjat röra sig mer här hemma, för det finns inte mycket tid över till annat. Det är bus från morgon till kväll, full fart. Hon har så mycket för sig att hon inte ens vill sova, så nu blir det bara att hon sover en gång mitt på dagen. Men jag ska försöka att uppdatera här lite oftare iaf. Det är ju kul för os och ha kvar sen också, man kan blicka tillbaka på vad som varit.

I fredags var vi iaf på kalas för Mange, det bjöds på smörgåstårta, ricekrispiestårta och kakor. Vi fick även mysa lite med sötaste Vera.


När vi kom hem blev det fredagsmys på hög nivå. Ugnsrostade rotfrukter, oxfilé, sparris, bearneisesås och hemmagjord rödvinssås. Andra gången jag gjorde rödvinssås och den här blev underbar i jämnförelse med den förra. Så det blir helt klart fler gånger. Till efterrätt blev det glass och jordgubbar och mys i soffan.


I söndags var vi ute till Sköllersta, där det blev en heldag med bus, fika och grillat. Har även passat på att baka lite bullar till mitt kalas nästa vecka. Det blev hallonbullar med vitchoklad, fick även göra hälften av bullarna med jordgubbar istället så att Niklas blir nöjd också.


Kommentarer
KRilla

Du är så duktig sazz!

Hoppas vi kan ses snart pusspuss

2012-07-18 @ 14:31:45
Saz

Tack Krilla, du är inte så dålig du heller! :D

Ja det måste vi absolut, är ni hemma något nästa vecka? Kanske kan komma in till er då, Niklas har semester :)

2012-07-18 @ 15:28:24
URL: http://sazz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Saz

Welcome to my life!

RSS 2.0