Babysång och vår

Ny vecka åter igen och snart är även denna vecka över, ojojoj vad dagarna går nu. I tisdags var vi först på babysång i Hällabrottet, sen åkte vi (jag, Åsa och Laura med barn) till Fresh food och köpte lite mat och åkte hem till mig och inväntade resten av föräldragruppen, tyvärr blev vi bara 5 st denna gång, men hoppas på att det inte dröjer allt för länge innan vi får träffa er andra.

När de gått så somnade Nellie som en stock, jag som hade tänkt åka ut till min mormor och hålla henne sällskap ett tag innan mamma och pappa kom hem. Skulle ändå ut till dem för de ville träffa Nellie nu innan de åker till Thailand. Blev bjuden på mat och lite mys i soffan som vanligt.

Igår blev det först ett besök på babycafét och babysången här i Kumla, tyckte det var bättre än i Hällabrottet så det blir nog fler besök där nu. Nellie var jätte glad och busig genom nästan hela babysången. Orken tog slut sista 4-5 minuterna och hon blev lite mammig och ville helst vara i famnen. Sen somna hon så sött i vagnen på vägen hem med sina nya fina solbrillor, en riktig tuff tös. Tyvärr har jag ingen bild på det, men ska försöka att få till det idag.

Sen åkte vi hem till Sandy och åt lite mat och sen blev det en promenad i solen till Lidl och när vi kom hem slog vi oss ner på trappen och mös, det var så himla skönt väder igår, underbart vår väder. Skulle behöva köpa mig en vårjacka. Så idag blir det en tripp till Gallerian, men mitt mål är faktiskt ändå inte en vårjacka. Det får bli lite kläder till Nellie i första hand. Igår var jag även inne hos pappa och fixade bilen, eller han fixade den åt mig ♥. Så nu borde den gå igenom besiktningen.

Idag blir det som sagt ett besök i Gallerian med Sandy och på eftermiddagen ska våran prinsessa få sin andra vaccinationsspruta. Det gör så ont i mamma hjärtat när hon blir så ledsen, men jag hoppas det går lika bra som sist efter sprutan, så hon inte blir dålig av dem. Ska bli kul att se hur lång och hur mycket hon väger nu, för det var ett tag sen vi var där.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Saz

Welcome to my life!

RSS 2.0