Time goes by

Här har det varit full fart senaste tiden, dock inte här på bloggen, tyvärr! Niklas har kvalat till div.1 första matchen var på gotland och sedan den avgörande matchen på hemmplan. Oavgjort i försa vinst i andra och nu är det klara för div.1 kommande säsong. Tyvärr jobbade jag så kunde inte se matchen, men följde den på lunchen så gott jag kunde. Sen har det varit påsk och även det missade jag då jag jobbade nästan hela helgen utom långfredagen. Men när vi varit lediga har vi passat på att vara ute, baka och roa oss.
 
 
Nellie fick jätte fina påskpresenter, bland annat dessa klossar. Jag som sagt att det ska kunna stapla klossar vid 18 månader och att vi inte hade några klossar så det kan hon säkert inte. Stapla klossar! Lätt som en plätt  sa Nellie. Sen stapla hon 10 st. 
 
 
Firat Nellies kompis Linas 1 årsdag gjorde vi i fredags med paket, tårta, pizza och trevlig sällskap.
 
 
I lördags hade jag tjejkväll med mina fina tjejer här hemma medans Niklas var på äventyr i Stockholm över helgen. Det gäller att passa på. Hade slitit hela dagen i köket, delvis med trerättersmiddag och sedan även med tårtor till söndagens kalas. Det blev en lyckad kväll med mycket skratt och minnen.
 
 
Sen har vi även börjat lite smått med potträning, men bara när Nellie själv visar att hon vill eller om man frågar henne och hon säger Ja!! Imorse gav det lite resultat, direkt när hon vaknade frågade jag om hon ville gå på pottan, ja det ville hon. Så vi kröp upp ur sängen och in på toan, av med pyjamas och blöja och så satt hon där ett tag. Efter ett tag reste hon sig upp och då hade hon kissat i pottan, min stora tjej. På 1 1/2 års dagen och allt! 
 
 
Igår började vi också med inskolning på dagis och det har gått jätte bra hittills. Första dagen var hon inne bland det andra barnen innan jag fått av henne ytterkläderna, straxt efter att vi kommit dit skulle alla andra barnen gå ut och Nellie blev jätte ledsen när hon inte fick följa med dem ut.
 
Idag har vi nästan varit ute hela tiden på dagis. Nellie gungade, lekte i sandlådan, åkte skrinda, blåste såpbubblor och kollade på sopbilen när den kom. Vi får hoppas att resten av veckan går lika bra.


Kommentarer
Krilla

Va mysigt när du uppdaterar Sazz å vad duktig Nellie är med pottan och dagis:) hoppas vi ses snart igen puss

2013-04-09 @ 23:31:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Saz

Welcome to my life!

RSS 2.0