Vigsel

Semestern är slut och vi är åter tillbaka i rutiner och tidpassning. Rätt skönt att få lite ordning på dagarna men ändå har de här fyra veckorna av semester varit så underbara, inget att passa, bara att göra som man vill. 
 
Vi velade länge fram och tillbaka om vi skulle åka till Kolmården sista semesterveckan och tillslut blev det en dagstripp dit. Nellie tyckte det var jätte skoj, men hon var nog på gränsen till för liten. Men vi hade en super mysig dag och kom hem helt slut.
 
 
 
Semestern inleddes med två kalas, klart den ska avslutas på samma sätt. Jag passade på att bli ett år äldre dagen innan jag började jobba igen och det firade vi sista semester helgen med just två kalas. På lördagen kom mina fina vänner över till mamma och pappa (hade "hyrt" deras hus) och grillade, vi hade riktigt kanon väder och satt ute till sent på kvällen. På söndagen kom min fina släkt och familjevänner över på mat och tårta. Tack för alla fin fina presenter jag har fått, ni är underbara ♥
 
En jobbvecka kämpades igenom, första dagarna var det inte så svårt, då solen lös med sin frånvaro, men i slutet av veckan blev det allt bättre väder och det kändes surt att behöva gå inomhus.
 
Gårdagen bjöd på Emma (Niklas kusin) och Ahmets vigselcermoni. I strålande sol och super super varmt gick vi dit. Det bjöds på mingel och välkomstdrink. Sedan var det dags för cermonin, de var så fina båda två. Mat och sedan bröllopsvals. Albin (Emmas bror) spelade och sjöng en låt för Emma, så himla fint, fick tårar i ögonen. Blir man automatiskt blödigare av att få barn? Jag tror det! Albin hann nästintill precis sjunga klart så öppnades himlen och det bara öste ner. In, in, in, in. Alla tryckte in sig inne på deras altan. När det sedan slutat regna så blev det turkiskdans ute på gården, självklart kunde man hitta Nellie med i ringen, Emmas kompisar tog väl hand om henne så hon fick vara med och dansa. Min lillaplutta, hon lyckas alltid charma och får vara med överallt. Inte det minsta rädd eller blyg.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Saz

Welcome to my life!

RSS 2.0