Regn och rusk

Regnet bara öser ner just nu! Ingen direkt vårvärme är det heller. 6 grader, 6 GRADER! var det tidigare idag när vi var ute. Burr!! Nu får solen och värmen komma tillbaka för såhär kan vi ju inte ha det. 

Vi hann iaf med en tur till lekparken innan regnet kom, så Nellie fick busa av sig lite och träffa syssling Vincent. De ses inte jätteofta, men när de väl ses så leker de väldigt bra tillsammans. Det blir mycket dinosaurier, superhjältar och vrål. 


Sen sist har umgåtts en heldel med fina vänner, det har även blivit lite bakning. Tidigare i veckan startade jag en surdeg, har gjort det en gång för några år sen, men då lyckades jag inte riktigt få igång den. Den här gången fick jag verkligen fart på degen och den blev riktigt bubblig och fin. Fick åka och låna en burk av Thea för den växte ur min burk. Idag var det dags för bakning. Efter några timmars jäsning så stoppades limpan in i ugnen. Ut kom detta fina bröd. 



Jag har hittat en "ny" liten hobby, köpte för några veckor sen Promarkerpennor. Det krävs nog lite träning innan man blir riktigt bra på att måla med dem, men jag tycker jag börjar få in lite teknik. Sen är det väl som med allt annat, när man hållt på ett tag och kollar tillbaka på det man gjorde i början. Så tycker man att det som man då tyckte var helt okej ser förjävligt ut. Här nedanför är lite av det som jag målat. 


Jag har lite smått börjat planera inför Lilys 1års kalas, det är snart dags att börja baka så man slipper stå och fixa med allt dagarna innan. Lily far runt överallt här hemma nu, springer runt bordet i vardagsrummet och klättrar på saker hela tiden. 

Imorgon ska vi på fotografering, hoppas på några fina syskonbilder.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Saz

Welcome to my life!

RSS 2.0