Ursäkta

Ber alla min trogna läsare (om några sådana finns?) om förlåtelse pga dålig uppdatering. Under den här tiden när jag varit frånvarande från internet har det hänt en hel del. Kanske just för att internet inte varit ett alternativ. Vad vet jag. Nu en kort återblick av det ni missat.

Börjar med i lördags då det var flyttning som gällde för hela slanten. Går upp tidigt, kände mig som ett barn på julafton, vaknar tidigt och kan icke somna om för att man är för nyfiken/spänd för det som komma skall. Går upp äter frukost och börjar packa ihop de sista av kläder och diverse saker som ligger kvar i rummet. När alla (vilka är jag, mor och far) är färdiga med frukost och inpackaning bär det av mot Kumla. För att lasta in alla mina kartonger i lägenheten. Shit vilken röra. Plockar upp älsklingen på vägen. När alla kartonger har lämnat bilen åker vi ut till Ikea. Allt skulle handlas, Sveriges största shoppinglista som jag förövrigt glömt hemma i lägenheten. Inget att göra åt, bara att åka hem igen, tyckte alla utom jag. Bara att hänga på. Åkte ut till Jakobssons istället för att kolla på en säng som de hade speciallerbjudande på. Ingen vidare skön säng tyckte jag, på tok för mjuk. Hittade däremot ett fint soffbord, en tv-möbel och två barstolar. Åkte alltså inte helt i onödan. Hem till lägenheten för att bära upp dessa saker. Sen blev det lunch, PIZZA! Välbehövligt och gott. Sen for vi ut till Ikea igen, denna gång med lista. Sprang runt där i ungefär 2 ½ timme. Tror aldrig jag varit ute på Ikea så länge förut och handla ja det kan man nog säga att vi gjorde. Hem och försöka å in de nyinköpta grejerna i lägenheten för att sedan börja att montera ihop för att få någon som helst ordning. Soffor och sängar kom först på plats. Detta blev även den första natte i lägenheten, mysigt fast att det ekade som bara den.


Dagen efter alltså söndagen bar det iväg mot Göteborg för första kvalmatchen, var grymt laddad. Denna match var dock inte min, trampade snett. Dumt att säga att det var på matchen men det låter ju bättre, men om sanningen ska fram så var det faktiskt på det tragiska sättet att det hände innan matchen, på uppvärmningen. Allt som kändes så bra fram tills dess. Allt bara försvann, på med linda och sen högläge i 15-20 min. Av med lindan och Fine! Inte ont någonstans, foten fullt rörlig, ut och värm i korridoren. De första joggingstegen känns underbara tills känseln börjar komma tillbaka, fan där sprack det igen. Inte en chans att det skulle fungera. Inte nog med det så gick ju matchen pissdåligt. Förlust med 7-5. Sista målet i öppen kasse. varför har hela den här säsongen varit emot oss? Avresa hemmåt inga speciellt muntra miner. Hemkomst ca 00.40, efter ett mat stopp på det uppskattade Mc Donalds.

Ny vecka och måndag, Besök på Ikea igen, en hel del som saknades efter lördagens shopping blev införskaffat denna dag. har även fått tillbaka min rethosta som jag hade för några veckor sedan. Hostar så jag får upp det som nyss åkt ner. Ja ni förstår. Älsklingen tyckte det var skoj, har blivit retad som bara den för innan drack jag ungefär en halv cider 2.25. Han trodde inte jag klarade av den. Så mobbad har jag blivit hela veckan sen dess, tro mig!

Tisdag gick åt att fixa och dona inne i lägenheten med det mesta. Plocka upp kläder, kapa köksbordet som var lite förlångt och massa annat.

Onsdag jobbar dag, hade även en tanke att gå ner till träningen efter jobbet men så blev det inte. Mor och far kom förbi och oljade in borden och lämnade gardiner som mor hade hjälpt oss med att sy. TACK! Blev så fint att få upp gardinerna, det såg så tomt ut utan dem. Förstår mig inte på folk som inte har gardiner.

Torsdag alltså idag, har vi även varit ute på Ikea för att köpa balkong möbler. Men självklart vart det lite fler saker.
Sedan kom mor och far igen för att olja in borden en andra gång. är inte riktigt så händig så jag klarar det själ, men nästan. Sen ner en sväng till träningen för att kolla läget, åh så sugen på att träna som jag blev när jag satt där. Det kändes nästan bara jobbigt att man hade åkt ner. Men på söndag då j*vlar ska jag försöka snöra på mig dojjorna och ta med mig klubban och träna lite. När jag kom hem så satt älsklingen och kollade på innebandy, Storvreta - Warberg, satte mig snällt och kollade jag med. Storvreta vann i sudden. Sen satte jag mig här vid datorn för att installera internet, sånt kan jag. kanske är mer tekniskt lagd iallafall. Så nu har vi iallafall ett fungerande nätverk. Så jag ska kunna skriva här oftare.

Det blev en ganska lång resumé av det som varit, hoppas det inte gör något. Nu är iallafall jag klar för idag. tråkigt nog blev det inga bilder, det sturlade bara ihop sig, så ni/jag får nöja er/mig med endast text denna gång.

Tack för mig och god natt!



Kommentarer
Malin.s.

Inflyttnings festen ska man ju ha innan man ställt in alla grejjor...
Så man kan härja fritt jö!!!
Jaja, men ja räknar med en fest iaf vettu.... ;)
*hoppas, hoppas*


Hoppas ni trivs i Kumla och att de vart fint i lägenheten!!
Kramar!!!! :)

2007-04-07 @ 14:09:33
URL: http://malinsydner.blogg.se
Linnea

jag läser! :) fast ibland lite sent :(

2007-04-14 @ 01:05:11
URL: http://linniers.bloggspace.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Saz

Welcome to my life!

RSS 2.0