Underbar helg

I fredags var jag på bröllop nere i Göteborg, en före detta klasskompis som gifte sig.Vi skulle åka från Örebro vid 1, men bussen var försenad till ungefär 20 över 1. När vi kom fram till Hallsberg så gick vi upp till Paulas lägenhet, det är en tradition de har att hämta ut bruden från hennes hem och vinka av henne när hon åker till bröllopet. Väl där uppe fick vi massa godsaker och champange som smakade väldigt lite alkohol, tror det var Pommac.

När vi sedan lämnade Hallsberg för avresa mot Göteborg så var vi ännu mer försenade. Ingen hade finkläderna på sig, utan skulle byta om så fort vi kom ner till kyrkan. Vi var framme vid Göteborgs domkyrka tio minutter innan vigseln skulle börjar, och då skulle ungefär 20-30 personer byta om. Ni kan kanske förstå hur det slutade. Japp, ännu mer försening, halv 8 började vigseln till slut.

image189

image190

Efter vigseln åkte vi till Gothia arena där festen skulle hållas. Började med en hel del dans och jag som var så hungrig att jag höll på att svälta ihjäl. Men så äntligen kom maten in, Potatiskaka med kyckling och grönpepparsås. Innan man ens hade hunnit att äta upp maten i lugn och ro, så började de dansa igen. Runt tolvslaget var det dags för fyrverkerier.

image192

image193

Efter fyrverkeriet så gick vi in igen för att fortsätta dansa, när vi kom innan för dörren stod där ett stort bord med massa frukt på, jätte fint och så gott.

image194

Efter ännu några timmars dans så började jag bli riktigt sugen på tårtan, men den serverades inte förns efter 02.00. Men god var den om man bortsåg från de svarta vinbären.

image195

Efter tårtan var det dags för dans igen och jag hade hunnit blivit riktigt trött. Men vid 3 så började det ryktas om att bussen snart skulle gå och vid halv 4 satt jag och Thea i bussen och väntade på avfärd. Lite tidigare än jag hade räknat med, då Paula hade sagt att bussen skulle gå vid 5. Halvsov hela vägen hem så himla skönt. Jag var hemma här ungefär vid 8, men kände ändå att det var onödigt att lägga sig och sova, men vila lite kunde ju inte skada, och jag somnade som en stock.

image191

När jag åter vaknade så gjorde jag mig i ordning och tog cykeln och åkte till Sändy, där vi slappade lite och bestämde med Bäver och Utter att vi skulle hitta på något på kvällen. Så vid halv 5 åkte vi mot stan för att plocka upp Alex för att sedan åka vidare till Coop och inhandla kvällens godheter, tacos och chips. Väl hemma hos Atterfors färgade vi håret på Sändy shit vad skraj hon var. Men resultatet vart riktigt bra. Sen kollade vi på film, blev Linas kvällsbok. Efter filmen så spelade vi Alias på äkta flumsätt. Gissa om jag och Alex vann.

Dagen efter var det jobb som gällde då E hade fått magsjuka. Efter jobbet åkte jag direkt till älsklingens föräldrar för att fira hans far som fyllde år igår. Bjöds på fika med tårta och fotbollstittande. När fotbollen var slut åkte jag åter Hem till Sändy och satt och mös med henne och Linda i soffan och kollade på filmen som var på 3:an.

Nu sitter jag här hemma med lill kissen i knät, han har äntligen lugnat ner sig. Ska snart iväg till arbetsförmedlingen, blää och sen blir det en tripp ut till Sköllersta.




Kommentarer
Säändy

YEah vi har aldrig en tråkig stund när vi e med varandra:P Mohahaa.. Du slipper mig aldrig! :)

2007-08-20 @ 10:30:30
Krilla

Damit vad söt Paula är =0) Såg inte att det var hon, trodde du hade gått till fel kyrka haha skulle juh bara kunna hända dej... Och mej?! haha PUSS å good fucking luck på träningen!

2007-08-20 @ 17:34:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Saz

Welcome to my life!

RSS 2.0