Snorkråka

När jag igår på väg till jobbet lyssnade på radio precis som vanligt.
Då de började prata om en känd svensk programledare som hade haft en kråka i näsan, undertiden han berättade något han tidigare varit med om under kvällen, ingen kom dock ihåg vad han berättat eftersom alla koncentrera sig på kråkan.

Då slog det mig att jag hade ett liknande minne från någon gång när jag gick i 8:an eller 9:an. När vi var hemma hos en kompis på födelsedagsfest, då en av grabbarna som var med där hade en kråka hängandes i näsan. Alla skratta åt honom, men han förstod nog inte riktigt att det var det vi skratta åt utan han trodde att han var rolig, som han oftast var. Så han flumma på. Sen helt plötsligt var kråkan borta och alla undrade vart den tagit vägen. Satt den på en kudde som han nyligen haft? Helt plötsligt var det världens kast med kuddar åt olika håll, för ingen ville ju hålla i kudden kråkan satt på.


Kommentarer
Anonym

HAHA Sandra ;)

2007-03-11 @ 17:59:10
Anonym

HAHA Sandra ;)

2007-03-11 @ 17:59:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Saz

Welcome to my life!

RSS 2.0