Vårtecken

SnowdropsTillbaka från sveriges södrare delar, har inte varit sånt där kanon väder som man hoppats på, grått och regnigt. hade hoppats på lite vårsol iallafall.

Men under promenad före matchen mot Engelholm bland husen så såg jag mitt första vårtecken, snödroppar! Nu saknas bara solen och lite knoppar på träden. Kanske att temperaturen steg lite till.

Kanske hade kunnat varit lite tidigare med att se dessa vårblommor, om jag bara hade tagit mig tiden att gå ut på baksidan, för där fanns de i massor.

Älskar våren. En början till sommar, som jag älskar ännu mer. inte för att jag tycker illa om vintern för den har sin egna charm den med, men pulka åkning och mysiga hemmakvällar med tänd brasa i kakelugnen. Men den slår inte sommaren, jag är nog lite av en värme människa, älskar att bli brun, men vem gör inte det? Sitta på en uteservering och äta eller fika. Mysiga långkvällar utomhus där man slipper dessa ton av kläder för att hålla värmen uppe.

Grillat är även en sån där sak som jag älskar, finns det någon godare mat än grillat? För min egendel skulle jag inte klaga om det grillades året om i min familj. Men skulle själv inte vilja vara den som stod ute med termobrallor, täckjacka, mössa och vantar och grilla i -15 grader.

Det svider lite i plånboken när våren börjar komma, så mycket nya vårkläder man vill ha, går från hösten och vinerns grå, svarta kläder till de färgglada tunnare kläder. Finns så mycket man vill ha och "behöver".

Måste hitta ett par schyssta vårskor. Några förslag?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Saz

Welcome to my life!

RSS 2.0