The day

Dagarna går och det känns fortfarande som det gjort ända sen dagen efter operationen. Är lite trött och det värker, tacka vet ja tabletterna ;) Har börjat röra lite på mig, varit nere och handlat osv. I lördags när det var kanon väder hade jag absolut ingen lust att sitta ute, så mor fick hämta mig. Satt ute hos familjen i en solstol och läste. Sen bjöds det på grillat, precis som sommaren ska vara.

Operationsdagen kommer jag inte ihåg så jätte mycket av men har fått det berättat för mig. Gick upp 05.30 för att duscha med sån där tvål man måste tvätta sig med, 06.30 hämtade mor upp mig utanför. Kl 7 var vi inne på sjukhuset, jag fick komma in på en gång och byta om, till linne, kalle anka trosor, "morgonrock" och knästrumpor. Snyggaste outfiten. Sen fick jag komma in och lägga mig och de satte på mig dropp och lite andra saker. Sen kom det olika läkare och pratade med mig, varav en frågade om jag var nervös, vilket jag sa att jag var. Då fick jag lugnande och här börjar mina minnen bli svaga.

Det sista jag kommer ihåg var att jag blev inrullad i operationssalen och fick andas i syrgasmasken. Sen vaknade jag upp på dagkirurgen kvart i 10. Då hade jag tydligen träffat mamma 15 min tidigare och då log jag bara när hon pratade med mig. Jag piggnade till ganska snabbt även om ögonen inte riktigt ville vara helt öppna. Blev flyttad till andra sidan av rummet och fick frukost, 2 mackor och 1 kopp te som jag inte kände någon smak av alls. Sen blev det ett toabesök och sedan kunde jag åka hem. Men fick ligga och vänta ca 1 timme på att mamma skulle kunna gå ifrån på jobbet. Så vid halv 1 åkte jag från sjukhuset. En kortvisit vilket jag tyckte var skönt.

Nu är det bara att vänta ca 1 ½ vecka till innan jag får ta bort förbandet och se hur det blev.


Kommentarer
Krillan

i thinking of you bejb! hihi vad jag skrattade närjagläste att du bara hade lett mot Katharina ;0) du va uppe i det blå huh? Hoppas vi kan ses ngn dag snart jag kan hämta dej å köra runt på dej bara du orkar Lovelove äta glass kan vi göra =0) Puss

2009-04-27 @ 12:03:30
URL: http://kaxigakrilla.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Saz

Welcome to my life!

RSS 2.0