Full frys

När jag kom upp imorse (läs kl 12.00) och skulle ta fram fläskfilé till kvällens måltid så märkte jag att frysen hade gett upp. Så det var bara att slänga det mesta, vi som hade planerat måltider för 1 1/2 vecka med den maten. Så blev det med det. De kommer och lagar den eller byter ut den på måndag, så vi får klara oss utan tills dess. Jag som skulle göra lussebullar idag, det får vänta tills nästa vecka.

I natt sov Nellie i sin säng för första gången. Hon brukar sova där på dagarna men hon har varit lite bortskämd och fått sovit mellan oss på nätterna. Hon skötte sig riktigt bra min duktiga lilla stumpa. Vaknade första gången vid 3 för mat och blöjbyte, lade sedan ner henne i sängen där hon låg och pratade i mörkret i ca 10 min. Sen blev det tyst och hon kom till ro. Jag vaknade sedan vid 7 av att hon låg och "grymtade", lyfta över henne till oss och då sov hon i två timmar till innan hon ville ha mat igen. Så det blir till att prova i natt igen.

Nej nu ska jag gå och göra klart Mozartkulorna. Lite julgodistillverkning blev det iaf idag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Saz

Welcome to my life!

RSS 2.0