Julhelgen

Nu har vi firat jul riktigt ordentligt. Började i fredags med uppesittarkväll här hemma hos oss, med mat och bingolotto spelande. Inga vinster, var väl lite väntat men man kan ju alltid hoppas på att man fått rätt lott.

Nellies första julafton firades först hemma hos min morbror med min sida av släkten. Ett helt berg av julklappar (101 st fick jag det till), god mat och trevligt sällskap. En riktigt mysig jul och vi blev kvar till 22, tror jag. Sen åkte vi vidare till Niklas farmor en sväng där hans sida av släkten var. Vi hade med min kladdkaka som inte hade gått åt på förra stället. Uppskattades på båda ställena så nu har man gjort bort sig, blir det nog jag som bakar nästa gång också. Var väl hemma någon gång efter midnatt. Helt slut!

Rödklädd på julafton.

Sitter hos pappa.

Paketberget.

Vincent skickar hemliga sms.

Tre generationer i soffan, bland alla paket.

Farmor, "farfar", mamma och mormor har också fått paket.

Underhåller släkten. Charmtroll!

Julpuss!

Myser hos mammas kusin Pontus.

Älsklingen är julfin!

Juldagen firades hemma hos Niklas familj, med julklappsbyte och massa mat, tror jag åt mest. Sen fastnade vi i soffa och där blev vi kvar i stortsätt hela kvällen. Jag var både trött och kände mig lite smårisig. Hade lite feber när vi kom hem, men den är borta nu. Blåsigt och jävligt var det hela natten då stormen Dagmar drog förbi. Trodde inte vi skulle ha en enda ruta kvar men vi klara oss riktigt bra.

Nellie sitter hos faster.

Nellie och farfar.

Idag har vi och niklas föräldrar varit hos mina föräldrar och ätit mat och fikat. Mamma och pappas flaggstång gick sönder i blåsten och det låg träd överallt efter vägen.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Saz

Welcome to my life!

RSS 2.0