3 veckor

Igår blev Nellie 3 veckor och idag var vi på BVC och kollade längd och vikt igen. Vad hon växer våran lilla tjej, 3,5 cm har hon växt sedan hon föddes och är nu 52,5 cm lång och väger 3920 g. Barnmorskan tyckte att det var roligt att hon är så med och fäster blicken och följer föremål, sånt brukar de inte kolla om de gör förens efter 6-8 veckor. Idag log hon även första gången, visst har man sett leenden förut men nu såg man att det var mer medvetet.

Igår hade vi släktträff hemma hos mamma och pappa. Nellie fick träffa syssling Vincent för första gången. Han växer han också, var 3 månader sen jag träffa honom nu och han hade blivit riktigt stor. Kan inte tänka mig att Nellie ska vara sådär stor om 5-6 månader.

I Lördags gick vi på promenad till Maxi och handlade, postade även brevet om Nellies fullständiga namn som blev Nellie Saga Boberg. Saga efter min pappas mormor som dog för 10år sen på dagen Nellie föddes. På kvällen kom Dajja över och mös, vi gjorde hemmagjord pizza och kollade på Så mycket bättre.

I fredags fick Nellie även bada för första gången, det var omtyckt och spännande. Dock inte lika kul att komma upp ur det varma vattnet.



Kommentarer
Gudmor

Den vackraste flickan på jorden. Jag älskar dig så otroligt mycket, dina vackra ögon får mig att smälta. Vackra flicka, jag ska följa dej genom livet och alltid finnas vid din sida.

Nellie Gudmor och Gudfar älskar dig!

2011-11-02 @ 07:51:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Saz

Welcome to my life!

RSS 2.0