Barnmat

Gårdagen bjöd på lite fix här hemma och en lugn dag vilket jag behövde, känner mig på banan idag igen! Så himla skönt och nu väntar en härlig påskhelg med familj och vänner. Mamma och pappa kommer hem från Thailand på påskafton. Så antar att vi kommer besöka dem något i påskhelgen iaf :)

Dagen idag blir nog också rätt lugn,Nellie sover och jag håller på och tvättar och ska snart göra lite mat till mig. När älsklingen kommer hem ska vi åka och handla för resten av veckan och sedan laga mat. Kanske hinner med en sväng till Sandy och Mange också om inte klockan blir alltför mycket.

Igår gjorde jag mat till Nellie, fisk, palsternacka och ärtor. Nej fy bubblan vad illa det smakade, hon bara hulkade precis som om hon satt det i halsen och sedan spotta hon ut det. Jag tyckte det var gott så jag får väl äta upp det själv ;) Det är andra maträtten jag gör som hon gör så här med. Kanske får inse att hon vill ha burkmat. Beställde två barnmatsböcker igår den ena har jag kollat i hos Åsa i föräldragruppen och den andra verkade också riktigt bra, så jag kanske kan hitta något som hon gillar i dem. Annars ger jag upp! Sen fick 3 st Ludde böcker följa med hem, de hade extra pris, man fick köpa 3 böcker för 49:- så då passade jag på. Hade ändå fått ett presentkort på wrapp av Maria på 50:-, tack hjärtat!



Kommentarer
Mary

Det var så lite<3 Kommer gärna och läser för Nellie någon dag :)

2012-04-05 @ 14:35:37
URL: http://atasteofme-mary.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Saz

Welcome to my life!

RSS 2.0