Full pott

Besiktningen på BVC gick kanon bra. Hon är så duktig min lilla tjej. Fick även bevis på att vi ger rätt med mat, vilket jag varit lite orolig för. Det är alltid svårt när man ställs inför nya saker och man vill ju absolut inte att något ska gå fel. Vi har gått från några små smakportioner en gång om dagen till hela måltider på 1 månad och det har fungerat bra. Med en liten tjej som är jätte intresserad av mat så har det inte varit några problem. Att hon sedan klättrat lite på både längd och vikt kurvan är ju bara ett gott tecken, bara att köra på.

På kvällen kom våra kära vänner över på pajfest, vi hade gjort tacopaj och de hade själva med sig efterrätten, päronpaj med kokos. Jag och Dajja kollade på desperate i sovrummet och Niklas och Petter kollade på fotboll i vardagsrummet. Super mysigt.

Igår var vi på babysång och sedan åkte vi till gallerian för att shoppa lite. Nellie fick lite sommarkläder och en regnoverall, tänkte att det kunde vara bra att ha om man tänker på hur den svenska sommaren brukar vara (positiv? nja! ).

Idag vaknade jag ca 07.50, Nellie sov fortfarande som en stock och det gjorde hon till 8.30 när jag var tvungen att väcka henne. Mitt lilla hjärta som brukar vakna som en klocka vid 7. Vi har spenderat större delen av dagen hos Thea och Lina. Vi började med lite inomhusmys för att sedan gå ut och gå en sväng, skönt att gå med någon som man kan snacka lite med om allt och inget, det går så mycket lättare att gå då även om det är regn i luften, jag som har lite svårt att ta mig ut då. Vi stannade till hos min mormor och fikade lite. Väl hemma igen bjöd Thea på mat och sedan kom Fredrik hem och då blev det ännu lite mer fika. Så vi har haft en toppen dag, tack Thea, Fredrik och Lina!

Nu ska vi mysa ner oss i soffan och kolla på tv.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Saz

Welcome to my life!

RSS 2.0