Snökaos

Här, precis som i större delar av landet har/är det snökaos idag. Snön har fallit sedan igår vid lunchtid någon gång. Morse vaknade jag kl 7, så jag passade på att duscha och göra mig ordning och sen vakna Nellie, så då kröp vi ner under filten och kollade på julkalendern. Sen blev det frukost och lite mer fix här hemma innan vi begav oss i pulka ner till bilen då de inte hade plogat än och klockan var ändå halv 10.
 
Niklas hade varit snäll och slagit på värmare till bilen åt oss, trots det fick vi skrapa av snön från rutorna. I snömassorna runt bilen klev jag runt och tillslut kom vi iväg för att hämta Sandra och Idun. När vi stod och vänta på att de skulle komma ut till bilen fick jag skyffla bort ännu mer snö från rutorna. Mot biblioteket på rim & ramsor, skönt att få komma in i värmen en stund, ut igen och ännu en gång skyffla bort snön.
 
Hem och äta lunch och sedan somna Nellie och jag kröp upp i soffan under filten och läste lite ur den bok som nog är mest populär just nu, tantsnuskboken Femtio nyanser av honom, klart jag också ska läsa den när alla andra säger att den är sååå bra. Jag måste medge att den är riktigt bra och då har inte jag läst speciellt mycket och än har det inte hettat till. Sen när Nellie vakna blev vi lite rastlösa så jag tog fram målarfärg så Nellie fick kladda lite. Hon kommer nog bli konstnär
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Saz

Welcome to my life!

RSS 2.0