Bebis nr 2

Idag har vi varit på BVC och kollat längd och vikt, vilket såg riktigt bra ut. Nellie har gått upp nästan 1,2 kg sen sist vi var där, min matglada tös. Så nu ligger hon på stadiga 6730 g och är 62 cm lång. När barnmorskan skulle lyfta upp henne på bädden så drog Nellie upp huvudet, precis som om hon försöker sätta sig upp. Då sa barnmorskan att nu kommer hon säkert att börja rulla lite snart. Då fick jag vara en stolt mamma och säga att det gör hon redan åt båda hållen.

Hon är väldigt tidig våran lilla tjej, även att plocka upp saker med händerna sa hon att det brukar de inte kolla att de kan förens vid 6 månaderskontrollen och det har hon ju gjort i några veckor nu. Nästa gång (femmånaderskontrollen) väntar vaccination, ingen hit, men det ska ju göras.

Jag har börjat fundera på en ny bebis, en surdegsbebis. Jag har alltid tyckt att det verkar jätte svårt att baka surdeg men jag har läst lite och det är många som säger att det verkar mycket svårare än vad det är. Visst tar det lite tid, men det är nog värt att prova, surdegsbröd är ju så gott.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Saz

Welcome to my life!

RSS 2.0