Nu slår vi på stort

Börjar närma oss 1 år och nu börjar Nellie gå allt mer, längre sträckor och har lyckats få upp lite fart. Klarar oftast att ta sig över trösklarna men ibland blir det lite vingligt och hon ramlar omkull. Förut idag kom hon inifrån tvrummet med en playstationdosa i handen och gick ut i hallen och in till pappa inne i badrummet. Undra om hon vill spela. Idag ställde hon sig upp mitt på golvet utan något stöd, det har hon inte gjort förut. Inte vad jag har lyckats sett iallafall.
 
Igår började första tanden spricka igenom, osm vi har väntat på den där tanden. Men som jag sagt tidigare så var jag sen med tänderna så jag har inte varit orolig för det. Vi har knappt hört något gnäll ifrån henne heller, hon kan vara lite mammig och vill bli buren. Men går man in på hennes rum så ska hon leka direkt och då är hon som vanligt igen.
 
Sen har vi nu gjort ordning på hennes rum så hon har fått ett helt eget, vi flyttade över henne i lördags och det har gått jätte bra, hon har sovit hela nätterna och vaknar glad varje morgon. Hon älskar sitt rum, går in själv och drar fram leksaker och sysselsätter sig med det hon vill. Så mamma får städa rätt ofta ;) men det gör jag så gärna så länge hon har kul.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Saz

Welcome to my life!

RSS 2.0