Höst

Nu är hösten här, sommaren höll i länge men nu har det blivit kyligare. Skönt tycker jag, iallafall just nu, kanske ångrar mig efter någon månad med kyla. Jag ser fram emot höstens mysiga kvällar, med tända ljus och krypa ner i soffan med en mysig filt. 
 
Dagarna går oerhört fort just nu, vi håller på och bygger om butiken på jobbet, innertaket har sänkts, lampor har tänds och släckts, nya väggar har byggts upp och gamla har rivits, nya bredare hörn inne på avdelningarna,  avdelningar flyttas runt och byter plats, endast två avdelningar kommer bli kvar där de står idag när vi är klara. I fyra veckor har vi nu hållt och och på måndag går vi in i den sista fasen, fas 3. Så om två veckor beräknas alltså butiken vara klar. Lagom till alla julsaker kommer in. Jag som älskar julen tycker det är mysigt att vi får in alla julsaker så tidigt, vissa tycker det är vansinne. Men dagarna går fort och snart är även julen över och ett nytt år står för dörren.
 
Om ca 3 veckor fyller vårat bustroll 2 år. Det ska självklart firas på riktigt, med massa kalas, tårta, ballonger, släkt och vänner. Har börjat planera lite smått, inte som förra året då jag planerade flera månader i förväg vad som skulle bakas.
 
Dagarna fylls just nu med jobb och dagis då vi jobbar raka veckor både jag och Niklas. Där emellan försöker vi få in lite lek och bus och även lite innebandy.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Saz

Welcome to my life!

RSS 2.0